✓ Fri frakt över 299 kr och vid recept

Save-Our-Souls är Apohems nya byråpartner

PRESSINFORMATION 6 FEBRUARI 2023

Nätapoteket Apohem inleder ett samarbete med Save-Our-Souls för att ta varumärket till nästa nivå.

Apoteksmarkanden befinner sig i förändring där nya och gamla aktörer försöker ta mark i den växande näthandeln. Ett av de mest framgångsrika är nätapoteket Apohem som lanserades 2019 och 2022 var Sveriges snabbast växande apotek. Nu vill man ta erbjudande och varumärke till nästa nivå och efter en byråvalsprocess föll valet på Save-Our-Souls.

Vi befinner oss i ett väldigt spännande skede både som bolag och varumärke och letade efter en nytänkande byrå med samma driv och energi som vi, säger Therese Kempe, CMO på Apohem. Save-Our-Souls kombination av strategiska insikter och kreativ höjd känns helt rätt.

På Save-Our-Souls ser man mycket fram emot det nya samarbetet.

Apoteksmarknaden, och särskilt apotek på nätet, har i ganska stor utsträckning handlat om rationella budskap som snabba leveranser, sortiment och pris. Även om detta fortfarande är viktigt ser vi stora möjligheter för den som kan ta en tydligare position i förhållande till sina konkurrenter, säger Olle Langseth på Save-Our-Souls. Det ska bli otroligt spännande att få utforska dessa möjligheter tillsammans med Apohem.

De första resultaten av samarbetet kommer bli synliga under våren.

save our souls ny byråpartner

För ytterligare information, kontakta:

Therese Kempe, Marknadschef Apohem, therese.kempe@apohem.se, 070-888 74 78

Nätapoteket Apohem är en hälso- och skönhetsdestination som genom inspiration, kunskap och produkter vill göra det lätt att leva. Företaget ingår i Axel Johnson-koncernen, ägs av Axfood och Novax, och är sedan 2019 ett fullskaligt öppenvårdsapotek med både receptfria och receptbelagda läkemedel. Utöver ett brett sortiment med över 15 000 produkter, erbjuder Apohem personlig service och rådgivning från legitimerade farmaceuter och hudterapeuter, samt professionella kundrådgivare.