✓ Fri frakt över 299 kr och vid recept

Apohem hyllar badrummets alla ritualer i nytt kommunikationskoncept

PRESSINFORMATION 17 APRIL 2023

Nätapoteket Apohem lanserar konceptet “För alla dina ritualer”, med ambitionen att göra hälsa och hudvård tillgängligt för alla. 

I december inledde Apohem ett samarbete med den kreativa byrån Save-Our-Souls, med uppgiften att hitta en tydligare position på apoteksmarknaden manifesterat i ett nytt kommunikationskoncept. Nu rullar man ut resultatet i en bred lanseringskampanj. 

– Self care, hälsa och hudvård upplevs ofta som något exklusivt för dem som har mycket pengar och tid. Vi vill visa att det inte behöver vara dyrt eller krångligt att ta hand om sig själv och dem man tycker om. I vårt universum är brustabletter, kosttillskott och nässköljning minst lika mycket self care som exklusiva serum och krämer, säger Therese Kempe CMO på Apohem.

Det nya kommunikationskonceptet går under temat “För alla dina ritualer”. Tanken är att lyfta fram de olika ritualer som människor ägnar sig åt i badrummet, där Apohems produkter har en naturlig roll. 

– Vi såg att nästan alla har sina egna personliga sätt för att göra det man sysslar med i badrummet lite härligare. Nån kör med tandtråd, använder tandpetare och gurglar på ett särskilt sätt, någon annan radar upp sina kosttillskott i en speciell ordning, och sen finns det dom som kommit på att om man tänder ett doftljus och sätter på musik så skriker barnen mindre när man luskammar dem. Folk har sina ritualer helt enkelt, och även den vardagligaste är värd att lyfta fram och hylla, säger Olle Langseth, kreatör på Save-Our-Souls.

“För alla dina ritualer” är framtaget som ett långsiktigt koncept som ska utgöra grunden för all Apohems kommunikation framöver. 

– Vi ser stor potential i konceptet och det ska blir superspännande att utforska framåt, säger Therese Kempe.

Kampanjen lanseras den 17 april och kommer synas i TV, utomhus, digitalt och i podd- och influencersamarbeten.

 

Arbetsgrupp

Apohem

CMO: Therese Kempe

Design: Caroline Kauffmann och Nathalie Torpenberg

VD: Gustav Hasselgren


Save-Our-Souls

HowCom

Account Director: Therese Andersson

Business Director: Patrik Furuhagen

Digital Strateg: Silvia Barklund

Digital: Mia Hellsten

Broadcast: Anton Jormeus

OOH: Michaela Treslow

Camp David

Director: Daniel Wårdh

Fotograf: Moritz Matlik

Exekutiv Producent: Per Welén

Producent: Viktor Jörneryd

 

För ytterligare information, kontakta: 

Therese Kempe, CMO Apohem, therese.kempe@apohem.se 

Olle Langseth, grundare och kreatör Save-Our-Souls olle@save-our-souls.com 

 


Nätapoteket Apohem är en utmanare i apoteksbranschen som vill göra hälsa och hudvård tillgängligt för alla. Företaget ingår i Axel Johnson-koncernen, ägs av Axfood och Novax, och är sedan 2019 ett fullskaligt öppenvårdsapotek med både receptfria och receptbelagda läkemedel. Utöver ett brett sortiment med över 16 000 produkter, erbjuder Apohem personlig rådgivning från legitimerade farmaceuter och auktoriserade hudterapeuter.